7 Temmuz 2009 Salı

Twelve Monkeys (1995) / La Jetee (1962)

Dün gece uzun bir aradan sonra 12 monkeys izledim. Başka bir film olsa hiç acımaz ilk yarım saatinde sızardım, o kadar uykum vardı. Ama tüm replikleri baştan sona ezbere söyleyebilen Erinç'in canlı performansı ve filmin büyüsü sayesinde son kareye kadar izledim. Bir kere bu film Brad Pitt ve Bruce Willis'in en "cool" filmi. İkisinin de o cici suratlarının arkasından karanlık tipler ortaya çıkıyor. Üzerinden 14 yıl geçmiş olmasına rağmen hiçbir zaman sırıtmayacak, zamansız, Terry şahsına münhasır bir atmosfer (aynen Brazil'de olduğu gibi) var. Ben hatırladım size de hatırlatmak istedim. Bir şey bulunamadığında hiç tereddütsüz defalarca izlenecekler listesinde üst sıralarda yer alıyor. Ha bir de filmin başında dediği gibi 12 Monkeys, 1962 yapımı La Jetee adlı kısa filmden esinlenilerek ortaya çıkmış.
Aslında bu yazının amacı La Jetee'nin linkini vermekti, çok konuştum.
Buyrun burada

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder